Fars dag idag

och då gick barnen och jag (och vovven) upp runt klockan 7.30 och firade vår goa pappa och make med kaffe på sängen. Mysfaktor 11 på en skala 1-10:).

Vad tycker Ni egentligen om Fars och Mors dag? Är det något vi ska behålla?
Jag är iaf för detta firande. Tycker det är störtmysigt. Men så är jag också oerhört traditionsbunden.

Ett firande som jag dock saknar väldeliga är Lucia. Jovisst kan man rösta på stadens Lucia osv osv...Men - det kommer ju aldrig några små söta ungar och knackar på dörren och sjunger längre:(. Däremot så har ju Halloweenfirandet ökat och det gillar jag inte speciellt mycket.
Mycket kommer ju från det stora landet i väster som vi av någon knepig anledning alltid ska härma.
Allhelgonahelgen anser jag iaf SKA tillhöra de dödas minne och inget annat.

Fast man kanske ändrar sej med åren - vem vet?

Idag blir det nog en slappardag - tror jag iaf. Och det är riktigt riktigt skönt.

Kram på Er


Kommentarer
Postat av: Emelie

klart vi ska behålla fars- och morsdag :)

2009-11-08 @ 10:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0