Men hallå eller...

vaknade runt klockan 9 idag av att telefonen ringde. Det var från vårdcentralen som sa att läkaren jag skulle träffa, ang. det jag skrev igår, var sjuk och att han återkommer med en ny tid. Fan vad besviken jag är. Hade ju väntat så på detta besöket. Jaja - den som väntar på förhoppningsvis något gott väntar aldrig för länge.


Pratade sedan med min chef som meddelade att från imorgon och denna vecka ut och även ett par dagar nästa vecka kan jag infinna mej på stavre vårdcentral för vaccination av influensasprutan. Hua - jag blir den första i vår familj som får den. Men det kommer samtidigt att kännas skönt att ha tagit den.


Gick för en stund sedan in på expressens hemsida och hittade detta. WTF??? säger jag bara. Man slutar då aldrig att förvånas...


Greps för olovlig körning - sa att han var Jesus

När polisen i norska Moss för fjärde gången grep en 46-årig svensk för olovlig körning hävdade att han var Guds son och därför inte behövde något körkort.
En förklaring som tingsrätten inte köpte. Nu har "Jesus" från Sverige dömts till en månads fängelse.
 
Inom loppet av fyra månader greps den 46-årige svensken för olovlig körning fyra gånger skriver den norska tidningen Dagbladet.
Mannen tillverkade falskskyltar i papp som han tejpade över sina vanliga registreringsskyltar för att dölja sin framfart, men blev gång på gång genomskådad av polisen i norska Moss.
I förhör med polisen hävdade den 46-årige svensken bestämt att han var Guds son Jesus, att han styrde världen och att han därför inte behövde körkort på jorden.
Det höll dock inte tingsrätten i Moss med om, och dömde "Jesus" till en månads fängelse. Dessutom ska svensken betala 2000 kronor i rättegångskostnader.

Källa: www.expressen.se

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det finns ju folk till allt :P

2009-11-17 @ 14:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0