Mycket att göra

Ja det senaste har det varit väldigt tight på schemat. Inte nog med att man nu ska börja pyssla och ta fram alla adventssaker, (vilka jag för övrigt bara älskar = JULEN DÄ Ä MITT LIV DÄ SE:) utan den sista veckan har jag förutom att jobba mina nätter hållt i första förflyttningskursen av flera. Denna gången teori men ack så kul vi hade. Och mycket nyttigt för alla inom min yrkeskår. Om vi ska klara oss från eventuella framtida skador.

Efter den kursen jobbade jag en x-tra natt och så igår ytterligare ett möte som handlade om nya rutiner för att dela mediciner till våra brukare. Det tror jag för övrigt kommer bli kanonbra.

Natten jag jobbade x-tra var det hur stökigt som helst utanför boendet. Knivslagsmål och även droger inblandat. Och polis/ambulansbesök mellan ca klockan 22 och 02. Sånt är lite kymigt faktiskt när man jobbar natt men blir allt vanligare tyvärr.

Idag påbörjar jag ytterligare natt ett av två möjliga och missar då självklart, ja som alltid *hmprff* andra avenyn som jag för övrigt bara älskar. Men men - inget att göra.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0