Svininfluensa

sprutan har jag tagit i dag. Äntligen måste jag väl säga. Vi som jobbar i vården sågs väl på ett eller annat sätt som oerhört prioriterade först. Ja det lät till och med så här:

-den som inte tar den kan komma att omplaceras!!!

Ja sen gick veckorna. Man hörde inget om någon vaccination. Man hörde i media att andra som jag personligen tycker, och inte kommer gå in på här, fick vaccinet.
Men så äntligen igår ringde chefen och nämnde ett antal tider denna veckan och några nästa vecka som vi kunde åka till en vårdcentral här i stan och få den.
Tänkte att det är lika bra att göra det då jag går på den första natten av tre nu inatt och gärna vill sova de andra dagarna.
Så får väl se inatt om det blir några biverkningar.
Fast jag tog sprutan 11.15 och nu är klockan som sagt 18.45 så något borde man väl ha känt av redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0