Ullaredsresan

Steg upp klockan 6 imorse och väckte Emelie. Vi duschade och åt lite frukost för att sen ta bilen ner till resecentrum och buss därifrån till älskade Ullared.

Japp - bussen kom (lite sent) men vi var väl iväg runt 8.15 och nere runt 11. Full av förväntningar båda två.

Då fick jag se kön. Den berömda köööööööööööööööööööön. Har ju varit i Ullared förr men aldrig att det varit en sån kö. Ja det pratades om 2 till 3 timmar. Fuck of var min första tanke. Aldrig att jag ställer mej i den jäkla kön. Den gick ju nästa två varv runt hela Ullared.

Vi beslutade oss därmed att besöka själva samhället och dess få affärer istället. Och fika gott gjorde vi naturligtvis med.

Men nästa gång blir det ingen resa i samband med lönehelg och inte en månad före jul!



Kommentarer
Postat av: Kenneth

Det var väl för att det just var lönehelg och så nära jul. På www.gekas.se kan man kolla webbkameran som är vänd ner mot entrén och det är inte ofta som det är sådana köer att prata om, utanför semesterperioderna det vill säga. Jag tror jag har varit i Ullared tre gånger. Första gången var vi där i juli/augusti och köade i timmar, andra gången vill jag minnas att det var bara att gå rakt in och sista gången, i oktober -05, fick vi köa i regn. Men det gäller att spara undan pengar och åka ner när det inte är lönehelger, och helst en vardag.

2009-12-13 @ 19:39:28
URL: http://www.kennethjansson.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0